Öka dina chanser till sälj

23 februari 2020 Mikael Barani
Öka dina chanser till sälj

Har det blivit lättare eller svårare att nå ut till potentiella kunder? En gång i tiden räckte det med bra service och en schysst produkt för att ryktet skulle sprida sig. Idag, när vi har de sociala medierna, verkar det inte vara tillräckligt.

Ironiskt, eller hur?
Nu när det är lättare än någonsin att faktiskt kommunicera utåt har det blivit svårare (än någonsin) att faktiskt fånga folk uppmärksamhet och få dem att upptäcka ens verksamhet. Lite orättvist, kan tyckas, men dessa är tiderna som vi lever i. Numera går det därför inte bara att öppna en butik och hoppas på att folk hittar dit, utan man måste verkligen lägga ned extra energi på att även synas.

Det handlar som sagt delvis om nätet. Att ha en närvaro på de sociala medierna är numera minimum. Men det gäller även att tänka längre än så. Ska man numera vistas i människors medvetande så gäller det att ha en strategi för det. Till exempel genom att själv bli en reklampelare genom att till exempel bära en t-shirt med sin företagsinformation på. 

För idag gäller verkligen ”syns man inte så finns man inte”. 

Genom att satsa på att trycka upp profilprodukter i Stockholm så ökar du dina chanser att faktiskt bli anlitad av potentiella kunder. Människor som kanske aldrig har hört talas om dig kanske råkar se din slogan eller din logga på stan. Det kanske bara sker en kort sekund, men det läggs ändå på minnet. 
När det väl sedan blir dags för att anlita ett företag så är chansen större att kunden instinktivt kommer att tänka på dig först.

Därefter gäller det förstås att ha en snygg sajt på nätet, eller en enkel sida på Facebook eller liknande. Då är dealen snart i hamn, och allt började med att kunden såg din tischa på stan.

Fler nyheter